Thrift Shop Treasures

MAT_4172.jpg

Sosem titkoltam, vagy szégyelltem, hogy bizony, néha turkálóban szoktam vásárolni. Csodálatos kincsekre lehet bukkani igazán jó áron, ritka darabokra, amik garantáltan nem jönnek szembe az utcán, én pedig köztudottan nem szeretek tucat lenni. Tehát win-win!

Ma összegyűjtöttem párat a legjobb és számomra legkedvesebb szerzeményeim közül, melyeket röpke összeállításokban mutatok meg. A legfrissebb darab ez az L.K. Bennett tote bag, meleg barna színben, amibe azonnal beleszerettem. Mivel már egyre nehezebben férnek el a táskáim az amúgy csak számukra fenntartott polcokon, először visszatettem, hogy erős vagyok, itt tudom hagyni! Hát nem tudtam, ugyanis egy gyors ebéd után meggyőztem magam, hogy ez nekem igenis kell és visszamentünk érte az üzletbe. Azzal a lendülettel mentem, hogy áhh, úgy sem lesz már ott, hiszen itt nem lekapok egyet a polcról, ahol marad még ugyanabból a darabbol másik 20, hanem bizony ezekben a boltokban mindenből egy darab tengődik csak. De szerencsémre csak rám várt, és másik két táska alól kihámzova már rohantam is a pénztárhoz vele. Azóta sem bántam meg, nagyon hű társam, főleg, amikor a fél szobám, illetve fürdőszobám szeretném magammal vinni egész napra. Abszolút megérte a 10 000 Ft-ot az egyébként 300 font helyett (kb. 90 000 Ft).

MAT_4035MAT_4058MAT_4094

És nem is ez az első táska, amire így tettem szert, a másik egy Burberry darab. Ez igazából azon táskaformák közé tartozik, amik nem túlzottam az én világom, azonban a hozzá tarozó vállpánt lecsatolásával neszeszerként abszolút bevált, főleg amikor nem csak a szempillaspirált és a rúzsomat akarom magammal vinni. Szóval még egy pipa, és nem került többe, mint 990 (!) Ft.

A kedvenc darabom sajnos épp a mosásban várt, amikor a képeket készítettük – illetve szerintem még mindig ott van… – de nem hagyhatom le a listáról a kedvenc hosszú ujjú, csíkos, csónak nyakú Burberry felsőmet sem. Egyszerű és nagyszerű alapdarab, hiába van a szekrényemben rajta kívül még 3, kék-fehér csíkos, hosszú ujjú felsőm, kérdés sem volt számomra, hogy Ő is velem jön az üzletből. 100%-ban pamutból van, még egy plusz, nem szeretem a szintetikus anyagokból készült darabokat (erre is jók a turkálók, hiszen nagyrészt minőségi darabokat talál az ember, míg egy fast fashion boltban sokkal több a műanyagból készült, ugyanakkor horror áron kínált cucc). Szóval azóta is töretlen a szerelmem a felső irányába, remélem még évekig tesz jó szolgálatot.

A következő darab egy öltönynadrág, mely normál esetben körülbelül tízszer annyiba kerülne, mint amennyiért én találtam – teljesen véletlenül. Hasonló az eset az említett tote bage-hez, ugyanis mikor először találtam meg, úgy gondoltam, nincs rá szükségem, úgysem sűrűn hordok ilyen típusú nadrágot, tehát otthagytam. És mennyire jó, hogy mégis elhoztam! Ugyanis azóta vettem még mellé két hasonló stílust és egyszerűen imádok bennük lenni! Az említett trouser nadrág egy Hugo Boss Women darab, mélyzöld árnyalatban, majdhogynem fekete. Egyszerűen imádom! Kényelmes, elegáns, jól kombinálható magassarkúval, de akár tornacipővel is. Ha jól emlékszem 2 500 Ft-ért vettem, bizton állíthatom: jó befektetés volt. De a sztorira visszatérve, először őt is otthagytam, mondván, úgy sem fogom hordani. Ez után pár nappal visszamentem egy konkrét cél érdekében, ugyanis sürgősen kellett egy edzős nadrág és egy sportmelltartó. Ahogy nézelődtem a nadrágok között, lám, még mindig ott várt – csakis rám! Mivel ezt égi jelnek tekintettem, már jött is velem haza, és azóta is kiemelt helyen vár a bevetésre a gardróbomban. Teljesen megérte – edzős nadrágot pedig természetesen nem találtam, de köszi Murphy a Boss-t.

Erről a kis listáról nem hiányozhat ez a nevetségesen olcsón szerzett, gyönyörű, puha, 100% selyem Hermés sál sem. Mindösszesen 200 Ft-ba (igen, kétszáz magyar forint) került, és erősen elgondolkodtam a boltban, hogy nem-e álmodom, de nem, ez egy Hermés selyemsál és igen, 200 Ft-ba került. Szerintem ezt nem is szükséges ragoznom, jól kombinálható, örök darab. A másik szintén meghökkentő és szintén 200 Ft-ba kerülő darabom a képen látható – és már egyszer egy bejegyzésben szereplő – Yves Saint Laurent bőröv (ki dob ki ilyeneket és miért?!). Gyönyörű mogyoróbarna, bőrből van, jó a mérete és könnyen kombinálható szinte bármivel, hát kell ennél több?

MAT_4129MAT_4136MAT_4139MAT_4147

Szóval bárkinek szívből ajánlom a turkálókat, ízlés és távolság függő kinek melyik válik be, illetve hol talál rá egy-egy igazán különleges helyre, de szerintem mindenkinek ki kéne próbálnia legalább egyszer. Nem mondom, hogy minden egyes alkalommal ilyeneket fogok ki, néha szerencsém van, néha üres kézzel jövök ki és olyan is van, hogy csak egy újabb fehér inggel bővül a kollekció (amiből pedig ugye sosem elég). Számomra leginkább bevált helyek a Köki terminálban, Sugárban és a Corvin plázában található Háda üzletek, illetve az Újhegyi úton lévő Humana, azol kéthetente csütörtök-pénteken minden darab 200 Ft.

MAT_4200MAT_4202MAT_4283MAT_4287

Remélem lesz, aki kedvet kap hozzá és kicsit megtörik a használtruha kereskedések sztereotípiája is, mely szerint “gáz” levetett göncökben járni, illetve amiket ezekben a boltokban lehet kapni, mind szakadtak és elhasználtak (valóban vannak ilyenek is, de nem ezeken a helyeken).

MAT_4175

Körútra fel, kellemes kincskeresést!

Bernadett

 

Shop the looks (similar items):

L.K.Bennett tote bag

Hermés scarf

Hugo Boss trousers

Burberry cosmetic pouch

Photo: Máté Zsidákovits

Leave a Reply

